Sub patronajul Comisiei Naționale a României pentru UNESCO
Conferința Națională a Comunității „Educație pentru Știință”
Scrutând viitorul: perspectivele educației STEM. Lecții din criză
Ediţia a IV-a, Suceava, 28-30 Aprilie 2022
Conferința este dedicată comunicării de bune practici în predarea și promovarea științelor și a carierelor în știință, în educația formală, precum și în cea non-formală.
După o perioadă plină de încercări și incertitudini, ediția din anul 2022 a fost organizată sub titlul „Scrutând viitorul: perspectivele educației STEM. Lecții din criză” și a fost un prilej de analizare și de reflectare asupra modului în care educația pentru știință a evoluat în ultima decadă, precum și de exersare a unui exercițiu de imaginație într-o încercare de a previziona direcțiile pe care educația în general și cea pentru știință, în particular, ar putea evolua în următoarele decade.
Organizatorii din Universitatea din București, Universitatea Ștefan cel Mare din Suceava, Universitatea Babeș-Bolyai Cluj-Napoca, Institutul Național pentru Fizica Pământului, Institutul Național de Fizică și Inginerie Nucleară Horia Hulubei au propus cu această ocazie întâlniri cu invitați specialiști în domenii de educație și cercetare științifică, sesiuni practice de ateliere, dezbateri și prezentări de proiecte și bune practici educaționale, vizite în laboratoarele de cercetare.
Și în această ediție au fost expuneri pe o arie largă de tematici: învățarea prin experiment și investigație (știința pentru mediu, fabricare de montaje experimentale, astronomie, seismologie, chimie, explorarea planetelor, energii neconvenționale, nanomateriale, biologie moleculară, realitate augmentată, bioeconomie, cartografie interactivă etc.), tematici actuale din domeniul psiho-pedagogic (curriculum integrat, comunitatea de alumni, construirea carierelor, dezvoltare socio-emoțională, neuroștiințe, instruirii multimedia, evaluarea impactului, pedagogii inovative), proiecte, concursuri educaționale, activități citizen science.
PRIMUL MEU DISCURS ÎN PUBLIC
Onorată pentru că am fost invitată să particip ca profesor STEM, alături de oameni valoroși pentru educație, la Masa Rotundă „Ce conferă valoare școlii și serviciilor de suport de învățare și în carieră și cum susținem creșterea comunității sale extinse?”
Mesajele mesei rotunde:
1. Valoarea școlii se află în „ochii” comunităților pe care le deservește.
2. Valoarea școlii crește prin implicarea comunității extinse și asumarea unui rol activ în cadrul acestora.
3. Școala poate să își definească strategiile instituționale centrate pe creșterea performanței școlare, a stării de bine, a construcției și dezvoltării carierelor (viitorului) și a serviciilor sale în comunitate (Școala ca hub de dezvoltare a comunității - școala comunitară)